自転車の変速ギヤのワイヤー交換

この自転車、子供と一緒に通勤するためにと購入してから、10年にもなる。
既に子供は、車を乗り始めている。
既に、ガタが来ているが、フレームが錆びついているわけでもないので、我慢するかということで今度は
変速ギアのワイヤーが切れる。
あらら

shimanoでよかった

It’s been ten years since I bought this bicycle, commuting to work with a child and purchasing it.
Children are already starting to ride a car.
It’s already old, but the frame is not rusted,
Now by that or put up
Wire of the transmission gear is released.
Oops

It was good shimano

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フツーにこのケーブルだけでいい。

Only this cable is enough for a fly.

[商品価格に関しましては、リンクが作成された時点と現時点で情報が変更されている場合がございます。]

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修理の方法はいたって簡単、変速ギアに繋がっているワイヤーを確認。
その先端であろうところに、shimanoは必ずこのようなキャップ(赤丸)が付いている。
※自分は分解してようやく構造を理解。
組み立てに時間がかかってしまった。
The method of repair is very simple,
Check the wire connected to the transmission gear.
Shimano surely comes with such a cap (red circle) where it will be the tip.
※ I understand the structure at last by disassembling.
It took a long time to assemble.

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分解はしないほうがいい。
レバーの機構バネが特殊で、金属プレートとバネの絶妙なバランスを復元するには少々時間がかかった。
10年も経っていればABSの部分が割れていたりする。
割れていても、構造を保っているのは素晴らしい。
It is better not to disassemble.
The spring mechanism spring of the lever was special, it took a while to restore the exquisite balance between the metal plate and the spring.
If it is ten years or so, the part of ABS is broken.
Even if it is broken, it is wonderful to keep the structure.

このキャップを外すと、丁度ワイヤーの頭の先端が見える。
自分は、出口付近で切れたのでガックシだけど、切れたワイヤーを押し出すようにするとこのキャップからワイヤーがでてくる。
後は、そこに、2mほどのワイヤーを入れていく、構造上少々当たるが、ワイヤーが笹暮無い様に注意して、無理に入れること無く、ゆっくり入れると先がでてくるのでそれを、変速ギアまで持っていけば終わり。
Remove this cap, you can see the tip of the wire’s head exactly.
I got cut near the exit, so shocked, if you try to extrude a broken wire, wire comes out from this cap.
After that, I will put in the wire about 2 m,
Although it hits a little on the structure,
Wire with caution as there is no hangnail,
Instead of forcibly putting it in, slowly put ahead as it comes in,
Take it to the gear and finish.

2段式のレバーだったので、上部が、変速レバーで、下段がリリースレバーでした。
リリースレバーは、何も繋がっていないので回るだけ
気にするのは、変速レバーを、トップギア―に合わせる。
変速機(リアディレイラー)のギアは、当然一番外周になるはずなので、トップギアと変則ギアの上部から、直線になるようになところにワイヤーを締め付ける。

maintenance_derailleur-02
Because it was a two-stage lever,
The upper part was the shift lever and the lower part was the release lever.
Release lever, only around because it is not anything connected
What is worrisome is to adjust the speed change lever to the top gear.
Since the gear of the transmission will naturally be the most outer circumference,
From the top of the top gear and the irregular gear, tighten the wire to a place that is straight.

遊びは、1cmは許容は有ると思う。
私は調整をしなくてよかった
For play, I think that there is allowance for 1 cm.
I’m glad I did not make adjustments